Carteleria, espots, misstges en xarxes, il·luminació d’espais emblemàtics, incidiran en el motiu de la campanya de l’OMS d’enguany:
“Per a sentir tota la vida, escolta amb cura!”
A més volem fer-vos partícips del video i la nota de premsa que amb motiu de la celebració de la Setmana de l’Audició estem fent arribar als mitjans de comunicació, per a sensibilitzar sobre la importància d’una bona salut auditiva i dels riscos de la perduda auditiva.
20220303_AICE_Semana_Audicion_catala
Hem de tenir cura de la nostra audició
Per a sentir per a tota la vida, Escolta amb cura!
Federació AICE impulsa a administracions i empreses a celebrar la Setmana de l’Audició
El 3 de març finalitza la Setmana de l’Audició que es va iniciar el 25 de febrer, amb el Dia Internacional de l’Implant Coclear, i acaba amb el Dia Mundial de l’Audició, promogut per l’Organització Mundial de la Salut (OMS). La Federació d’Associacions d’Implantats Coclears d’Espanya, Federació AICE representa a nivell espanyol els interessos de les persones sordes que són usuàries de l’Implant Coclear. Actualment hi ha gairebé 20.000 implantats coclears a Espanya. Així i tot, això es calcula només representa el 10% de les persones sordes que podrien beneficiar-se d’un implant coclear.
Els seus objectius principals són la divulgació veraç de la informació sobre l’implant coclear en els seus múltiples aspectes i la defensa dels interessos dels propis implantats.
L’OMS calcula que el 5% de la població mundial té problemes d’audició greu. Federació AICE col·labora amb l’OMS i el Fòrum Mundial de l’Audició amb aquestes campanyes de visibilització per a posar el focus en la prevenció de la pèrdua auditiva i donar a conèixer l’implant coclear.
La Federació d’Associacions d’Implantats Coclears d’Espanya (Federació AICE), com a membre del Fòrum Mundial de l’Audició de l’OMS, juntament amb Administracions i empreses de transport de diversos municipis de 12 comunitats autònomes realitzarem actes de conscienciació per a la cura de l’audició, ja que l’OMS avisa:
Una vegada has perdut l’audició, no la podràs recuperar!
Cartelleria, espots, missatges en xarxes, il·luminació especial de llocs emblemàtics incidiran en el motiu de la campanya de l’OMS d’enguany:
“Per a sentir per a tota la vida, escolta amb cura!”
Segons l’Informe Mundial de l’Audició de l’OMS de 2021, les dades de cara a un futur no tan llunyà són alarmants. La previsió per a l’any 2050 és que existeixin a tot el món 700 milions de persones amb problemes greus de pèrdua d’audició. Actualment, podem afirmar que 1.100 milions de joves corren el risc de perdre audició a causa de pràctiques auditives poc segures i que el 40% de les persones d’entre 12 i 35 anys dels països amb ingressos alts i mitjans estan exposats a nivells sonors perjudicials en els locals d’oci.
L’OMS ha publicat una nova norma internacional per a l’escolta segura en llocs i esdeveniments d’entreteniment. La norma s’aplica en llocs i activitats amb música amplificada. «Milions d’adolescents i joves corren el risc de sofrir pèrdua d’audició a causa de l’ús inapropiat de dispositius d’àudio personals i a l’exposició a nivells de so nocius en llocs com a clubs nocturns, bars, concerts i esdeveniments esportius», assenyala la Dra. Bente Mikkelsen, Directora del Departament de Malalties No Transmissibles de l’OMS. I afegeix: «El risc s’intensifica perquè la majoria dels dispositius d’àudio, llocs i esdeveniments d’entreteniment no ofereixen opcions d’escolta segures i contribueixen al risc de pèrdua d’audició. Per això, la nova norma de l’OMS té per objecte oferir millors salvaguardes als joves en les seves activitats d’oci».
La “Norma mundial per a llocs i esdeveniments Escolta sense Riscos” constarà de sis elements que hauran d’aplicar-se a locals com a clubs nocturns, discoteques, bars, concerts i festivals:
- un nivell sonor mig màxim de 100 decibels
- seguiment i registre constant dels nivells sonors amb equips calibrats per personal designat a aquest efecte
- optimització de l’acústica i els sistemes de so de la sala per a garantir una qualitat de so agradable i una escolta segura
- lliurament al públic de protecció auditiva personal, juntament amb instruccions d’ús
- accés a zones silencioses perquè les oïdes descansin i disminuir el risc de mal auditiu; i
- formació dels treballadors i distribució d’informació entre ells.
Concurso Setmana Audició
Els implantats coclears volen sentir i ser escoltats. Per això convidem als nostres socis i sòcies, amics/as i ciutadania en general a trobar els missatges o il·luminacions per a fer-se una foto i etiquetar-nos. Les persones participants podran guanyar màscares comunicatives, nines inclusives amb implant coclear de Miniland, piles per a processadors, etc
Poden seguir-se les activitats, vídeos i històries compartides pels propis implantats amb les etiquetes:
#DíaIC #SemanaAudición #DíaImplanteCoclear #ImplanteCoclear #CochlearImplantDay #CIDay #WorldHearingDay
Més informació: 93.331.74.75 [email protected]
Estem a la seva disposició per a entrevistes – notícies – material audiovisual abans, durant i després de tota la Setmana de l’Audició amb professionals, persones sordes implantades coclears, membres de la Federació i/o representants de les administracions i/o empreses col·laboradores.